Fast deliveries / High quality / Fast customer service

VAG 2.0 TSI EA888 Gen4 Intercooler

  • 757.30 EUR
In stock.
Share
Article Number: ICM-380-S

Högpresterande intercooler för VAG 2.0 TSI EA888 Gen4 utvecklad av do88!


Detta är en egendesignad intercooler utvecklad av do88 för enkel montering i din bil.

Fördelar do88 högprestandaintercooler (VW Golf GTI originalintercooler):

- Större cellpaketsvolym: 15811cm3 (9056cm3), 75% större!

- Större aktiv kylarea, 2774cm2 vs 2587cm2, 7% större.

- Luftflöde vid 0,15 bar tryckfall: 462 CFM (353 CFM), 31 % högre!

- Toppeffektsökning på +12hk och Topvridmomentsökning på +14Nm! Mätt på VW Golf GTI Clubsport Edition 45 2021 med originalprogramvara.

- Lägre temperatur efter intercooler vid samma testförhållanden: 23°C (35°C), 12°C lägre!

- Enkel, problemfri montering med tydlig monteringsanvisning. (Se monteringsanvisning för detaljer).


Passar:

VW Golf (MK8)
Årsmodeller: 2020-
Modell: GTI, R, Clubsport, ED45
Motor: 2.0 TSI

Audi A3 / S3 (8Y)
Årsmodeller: 2020-
Motor: 2.0 TSI

Seat Leon (MK4)
Årsmodeller: 2020-
Motor: 2.0 TSI

Skoda Octavia (NX)
Årsmodeller: 2019-
Motor: 2.0 TSI

Cupra Formentor (5FF)
Årsmodeller: 2020-
Motor: 2.0 TSI

Denna laddluftkylare är konstruerad för bästa kylförmåga under krävande förhållanden. Tillverkad helt i aluminium med helsömmade svetsar garanterar den hållbarhet och uthållighet när det verkligen krävs. Den utökade cellpaketsvolymen förbättrar kylförmågan och sänker motorns inloppstemperatur. Eftersom att detta är en do88-prestandaprodukt, har vi självklart utfört grundliga tester i utvecklingsfasen för att nå bästa prestanda. Inga kompromisser har gjorts. Denna kylare är utrymmesoptimerad så långt det bara är möjligt för montering på ursprunglig plats.


Hela 75% större cellpaketsvolym är en skillnad som vi är stolta över att ha åstadkommit. Det är något som verkligen känns. Motorn drar betydligt bättre över hela registret och tål upprepade gasrepor utan att bygga värme. Uppfattningen att laddluftkylaren är något som inte behöver bytas förrän man uppnår en hög trimningsgrad stämmer inte, men är ändå felaktigt vida spridd. Under varma, svenska sommardagar, vid upprepade dragningar, inspirerad körning eller rent generellt i ett varmare klimat, krävs ingen stor ansträngning för motorn för att den ska börja generera farligt höga insugstemperaturer, även på en helt otrimmad bil. Standardintercoolerns kylningsförmåga är i många fall klart undermålig och det drabbar motorn och dess kraft. Värmen måste bort, annars kommer den utlovade effekten drastiskt att sänkas så fort man börjar gasa. Denna intercooler garanterar dig att bilens prestanda finns där, alltid.


Denna produkt levereras med allt som behövs för en enkel montering. Skruv, brickor, fästbleck och monteringsanvisning medföljer givetvis.


Ta hand om din motor. Välj do88.


Klicka här för att läsa Monteringsanvisning.

Originalreferens:

5Q0145803AE, 5Q0145803AB, 5Q0145803AC