BIGPACK - Högprestandaintercooler samt tryckrörspaket för SAAB 9-5 automat! Fördelar do88 högprestandaintercooler (originalintercooler): - Cellpaketsvolym intercooler: 11803cm3 (6379cm3), do88 85% större! * - Luftflöde vid 0,15bar tryckfall: 268CFM (192CFM), do88 35% högre! * - Temperatur efter intercoolern vid samma testförhållanden: 32°C (53°C), do88 21°C / 40% lägre! * - Flödesoptimerade tryckrör med maskinfrästa givarfästen - Specialdesignade silikonslangar med 3-4 lagers armering för optimal passform och hållbarhet - Högkvalitativa, rostfria slangklämmor - Levereras komplett med monteringsanvisning, skruv, brickor och allt som behövs för en enkel montering - CAD-designade samt CFD-analyserade tankar * - Flödesbekräftat i flödesbänk, SuperFlow SF-1020 - Passar direkt i angivna bilmodeller! * Se diagram nedan. Denna laddluftkylare är konstruerad för bästa kylförmåga under krävande förhållanden. Tillverkad helt i aluminium med helsömmade svetsar garanterar den hållbarhet och uthållighet när det verkligen krävs. Den utökade cellpaketsvolymen förbättrar kylförmågan och sänker motorns inloppstemperatur. Eftersom att detta är en do88-prestandaprodukt, har vi självklart utfört grundliga tester i utvecklingsfasen för att nå bästa prestanda. Inga kompromisser har gjorts. Denna kylare är utrymmesoptimerad så långt det bara är möjligt för montering på ursprunglig plats. Hela 85 % större cellpaketsvolym samt 40 % lägre insugstemperatur är en skillnad som vi är stolta över att ha åstadkommit. Det är något som verkligen känns. Motorn drar betydligt bättre över hela registret och tål upprepade gasrepor utan att bygga värme. Uppfattningen att laddluftkylaren är något som inte behöver bytas förrän man uppnår en hög trimningsgrad stämmer inte, men är ändå felaktigt vida spridd. Under varma, svenska sommardagar, vid upprepade dragningar, inspirerad körning eller rent generellt i ett varmare klimat, krävs ingen stor ansträngning för motorn för att den ska börja generera farligt höga insugstemperaturer, även på en helt otrimmad bil. Standardintercoolerns kylningsförmåga är i många fall klart undermålig och det drabbar motorn och dess kraft. Värmen måste bort, annars kommer den utlovade effekten drastiskt att sänkas så fort man börjar gasa. Denna intercooler garanterar dig att bilens prestanda finns där, alltid. Tryckrörkitet som följer med detta BIGPACK är tillverkat av 2,375 ”; extruderat aluminiumrör, dornbockat till rätt form. Gemensamt för alla våra rörkit är att de konstruerats med mjuka radier, förlåtande övergångar samt så stor innerdiameter som möjligt. Allt för att uppnå optimalt luftflöde och lägre tryckfall. Denna produkt levereras med allt som behövs för en enkel montering, utan att några modifieringar av bilens ursprungsform krävs. Skruv, brickor, fästbleck och monteringsanvisning medföljer givetvis. Inkluderade artiklar i detta BIGPACK: 1. Intercooler 2. Tryckrör 3. Silikonslangar 4st 4. Slangklämmor T-bult 5st 5. Slangklämmor standard 3-4st | |
När du beställer detta BIGPACK behöver du göra ett val i rullistan högst upp: 1. Färg Välj vilken färg du vill ha på silikonslangarna - blå, svart eller röd. Det är ingen prestandaskillnad mellan de olika färgerna. *Om du har en årsmodell 2001, kontrollera huruvida temperaturgivaren på ditt originaltryckrör är fastgängad eller skruvad med 2st skruvar! Är den fastgängad - kontakta oss. |
|
Detta diagram visar luftflöde vid olika tryckfall för do88 BIGPACK jämfört med originalintercoolern samt tryckrör*:
Detta diagram visar laddlufttemperaturen efter do88 högprestandaintercooler jämfört med originalintercoolern*:
*Testerna är utförda med mätutrustning med exakt likadana förhållanden för både do88 högprestanda intercooler och originalintercooler och kan därför användas för jämförelse av dessa två.